Mirkowe warunki, czyli praca z psem poważnym inaczej. (wspaniały pies od kuchni)

 Zauważyłam, że jestem obsypywana laurami i komplementami, jakiego mam wspaniałego, cudownego, wszechstronnego psa. Co kryje się pod odpowiedzią "Dziękuję"? Tak na prawdę, praca z Mirką nie jest taka cudowna, jak się wydaje. Postanowiłam opisać to, co mogłaby mi powiedzieć. Jest to jak najbardziej rzeczywista postawa Mirki wobec mnie. Zapraszam do przeczytania co nieco o moim "wspaniałym psie".



1. Ja robię sztuczkę, Ty dajesz smakołyk. I NARA!
 Mirka uwielbia nagrody. Nieco mniej lubi jednak długie oczekiwania na nie. Tuż po podaniu smakołyku, ucieka. Tak wygląda utrwalenie sztuczek, dlatego po dobrze wykonanej komendzie - trzeba ją przytrzymać.

2. Podasz coś wyższego od Ciebie, na czym mogłabym się wspiąć i tam być królem?
 Rottweilery uwielbiają również dominowanie nad innymi. Nie ważne, czy to zwierzę, czy człowiek. Zdarza się to sporadycznie, aczkolwiek jest to korygowane. Powtarza się średnio co tydzień.


3. Zrobisz coś dla mnie? Wpuść mnie na podwórko sąsiadów, od pewnego czasu jest co jeść.
Konkretnie - psy, których Mirka niekoniecznie lubi. Cóż się dziwić po szczekającym 24h psie? Szczerze, nie zdziwię się, jeśli będzie miała takie myśli. I nie, nie zamierzam ją wypuścić. Mam jeszcze trochę litości >:D


4. Powtarzaj za mną: Pójdę do kuchni, otworzę lodówkę i wrócę spać. Pójdę do kuchni, otworzę lodówkę i wrócę spać. Ej, na co czekasz? Mam krzyczeć głośniej? Nie chcesz chyba, żebym obudziła resztę domowników, coo?
Mirce ogromną radość sprawia budzenie w środku nocy, a więc o całkowitym wyspaniu się nie ma mowy. Zdarza się to przy skłonnościach dominacyjnych, także średnio co tydzień.

5. Ty każesz Mi się turlać? Mam rozumieć, że abym dostała nagrodę, muszę pokazać uległość? NO CHYBA ŚNISZ.
Mira uczy się szybko, ale nie każda sztuczka jest przez nią tolerowana. "Zdechły pies" czy "turlaj się" są poniżej jej godności. Dlatego więc na tą chwilę te sztuczki są negatywne. Co innego, gdyby zrozumiała, że uległość w stosunku do właściciela nie jest złą cechą.


4 komentarze:

  1. Laurami hyhy xD
    super post i zdjęcia piękne ♥
    To ostatnia najładniejsze ♥.♥

    Zapraszamy na nowy post! :)
    Http://przygodys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ^^
      Wpadłam, świetnie wygląda. :)

      Usuń
  2. Często wiele osób zachwyca się jak to psiak wszystko ładnie robi, a nie wie ile pracy trzeba to włożyć i jakie psy potrafią być trudne ;) Dobrze że powstaje coraz więcej notek na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście. Psy dostajemy jako puste kartki. Dopiero po długich staraniach stają się prawdziwym arcydziełem. :)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.