Ogarnięcie komendy "Zostań" i inne nowości o sztuczkowaniu.

OBIjanie się oficjalnie zakończone - zabieramy się za ćwiczenie sztuczek!
Z tej okazji postanowiłam dać Mirze lekcję zostawania. Mogę śmiało powiedzieć - zostaje na znacznie dłuższe odległości. Czuję, że spokojnie mogłabym pójść do sklepu i wrócić, a ona zostanie. To daje mi wiele satysfakcji, bo Mira uczy się stosunkowo szybko, ale każda sztuczka kosztuje wiele cierpliwości. Mimo to w dość krótkim czasie nauczyła się sztuczek "Obrót" (ulepszenie), "wejdź & zejdź", "przytul" i "piątka".




Od kilku dni uczę Mirę bycia sierściuchem panującym nad swoją tylną częścią ciała. Zapewne wiecie o co chodzi - Świadomość Zadu
Pozytywnymi metodami zachęcam Mirę do chodzenia po schodach tyłem. Z początku Mira zupełnie nie łapie o co chodzi, a później nadchodzi wielkie BOOM! Okazuje się, że ma tyłek! Reakcja Miry jest nie do opisania, zaczyna wariować. Zamiast zwyczajnie chodzić - podskakuje i wymachuje łapami we wszystkie strony. Można więc powiedzieć, że jest już "świadoma". :D

Teraz czas na to, co niedawno szczególnie daje po sobie znaki, a wcześniej w ogóle tego nie zauważałam. Mira nie reaguje na 90% komend słownych. Kiedy sztuczkujemy, skupia się na moim ruchu, aniżeli na słowach. Wygląda to mniej więcej tak:
- Mira, siad!
siedzi
- Mira, waruj!
- ...
- Mira, waruj! znak ręką
leży
- Obrót!
- ...
- Obrót! znak ręką
obraca się
I co dalej, można się domyślać. Aby Mira wykonała komendę, trzeba jej pokazać o co chodzi. I nie, nie jest głucha. Biorąc pod uwagę jodłowanie, kiedy ktoś przechodzi przed domem - stwierdzam, że głuchota odpada. Po prostu lepiej reaguje na komendy dawane poprzed ruch ręką.


A dzisiaj żegnam Was zdjęciem jodłującej - jak wcześniej wspomniałam - Miry. 
Do zobaczenia za rok! :D Pozdrawiamy, Wiktoria i Mira.



2 komentarze:

  1. Jodłująca Mira haha ;D Wiele psów woli gesty, bo jednak przy dużej ilości komend, trudno im zapamiętać każde słowo :) Abi robiła dokładnie to samo kiedy zaczynałam z nią świadomość zadu. W sumie do tej poru jej to zostało, bo zawsze strasznie się ekscytuje kiedy robimy np.: slalom między nogami tyłem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już myślałam, że tylko Mira ma takie odpały. O.o
      Ogółem, kiedy Mira nie utrwali sobie jakiejś komendy, którą ja wypowiadam, patrzy na mnie przewracając głową. XD Ach, jak chciałabym nauczyć Mirę slalomu.. Niestety czuje się nieswojo będąc pode mną lub okazując uległość. Lubi dominować. ;D

      Usuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.