Ostatnie postanowienia '14

Wróciliśmy z Kołobrzegu. Tam pogoda od kilku dni szwankowała, ale wreszcie spadł śnieg. Byłam w przekonaniu, że gdy wrócimy do domu, będą opady, ale deszczu. I tu wielkie zdziwienie, bo śnieg jest dosłownie WSZĘDZIE. Po za tym aparat jest już naprawiony, dzięki czemu zdjęcia nie będą musiały być robione cegłą..
Z racji tego, że mamy jeszcze 10 dni wolnych, postanowiłam wypisać sobie cele, które do 6 stycznia zdążę wypełnić. Oczywiście dotyczą one Mirki. Mianowicie:

1. Zaprzestać ciągnięcia na smyczy;
2. Odzyskać posadę Alfa;
3. Poprawić komendę "zostań";
4. Uzyskać kontakt wzrokowy podczas chodzenia przy nodze;
5. Poprawić postawę Miry przy rozproszeniach;
6. Ulepszyć relacje między mną, a Mirą;



Jak zauważyliście, postanowienia dotyczą wychowania. Ulepszyć, poprawić, uzyskać, odzyskać, zaprzestać.. To świadczy o złych nawykach, którym Mira się poddała. Nie jestem jednak typem, który narzuca psu wszystko naraz, więc wszystkie powyższe wymagania będą wprowadzane stopniowo, jednak w odwrotnej kolejności. Na pierwszym miejscu muszę sprawić, żeby Mira patrzyła na mnie jak na przyjaciela-przewodnika. To jest mój główny cel. Później już zajmiemy się rzeczami typu chodzenie przy nodze, kontakt wzrokowy, rozproszenia. To powinno dać lepsze rezultaty i ułatwić kolejne stopnie. Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie w dobrym kierunku. :)

Sprawą drugorzędną, którą również zamierzam się zająć, są zabawki. Odnalazłam w Mirze dziecko, które chce się bawić. Dlatego też wkrótce spodziewam się zakupów, w których nie będzie brakowało Kong'a. Może skuszę się na inne akcesoria, ale zanim to zrobię, poszperam co nieco na ten temat, a później zobaczę, czy o to akurat mi chodziło. Chodzi mi o zabawki, które będą motywowały psa do większego wysiłku, jak w przypadku Konga, który - jak myślę - sprawdziłby się idealnie. Myślałam też o szarpaku, ale nie jest to dobry pomysł. Poprzedni szarpak był stalowy, ale uległ Rottweilerowym szczękom. Więc poszukam w zabawkach typowo żutych, których popsucie nie będzie możliwe. Jeśli znacie takie, prosiłabym o podanie nazwy. ;)

Pozdrawiamy, Wiktoria & Mira

5 komentarzy:

  1. Powodzenia w Waszych postanowieniach! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio w sklepie widziałam coś podobnego i jak twierdził sprzedawca jest bardzo wytrzymała i atrakcyjna dla psa. Choć szczerze mówiąc według mnie ma dosyć niewygodny dla psiej buzi kształt.
    No, ale o to właśnie w niej chodzi, aby pobudzała do logicznego myślenia. :)
    Link do zabawki: http://www.sklep.mampsa.pl/697,gryzak-duzy-petstages-orka-jack-%28l%29.html

    Możesz spróbować też z czymś typu KONG Snugga Wubba http://www.sklep.mampsa.pl/420,psitulanka-kong-snugga-wubba-(l).html lub Kongiem Wubba http://www.sklep.mampsa.pl/421,fantastyczna-pilka-kong-wubba-(l).html choć nie wiem czy wytrzymają one Mirową szczękę, powodzenia! :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.