Zaawansowane OBIjanie

Otóż to. Ostatnie tygodnie okazały się być tygodniami wielkiej harówki. Powodem są naturalnie testy, które niestety same się nie napiszą. To z kolei przyczyniło się do mniejszej aktywności na blogu.. i na podwórku. Na szczęście w ten weekend skupiłam się na OBIjaniu. Mogę powiedzieć, że małymi kroczkami zbliżamy się ku Rally Obedience - jakby połączeniu posłuszeństwa z Agility. Tak więc, pomyślałam że nie ma co zwlekać, trening Rally-O może się nam nawet przydać. :)


Dzisiejszy post chciałabym poświęcić pytaniu ''Jak wygląda OBIjanie z Mirą?''

1. Zostawanie
- Efekt zostawania Miry zależy od poziomu jej energii. Będąc pobudzoną do zabawy, mniej chętnie zostanie w miejscu na dłuższy okres. Tak czy siak, z zostawaniem nie mamy większych problemów, ponieważ jest to najczęstsza komenda, którą wykorzystuję na niemalże każdym zdjęciu. Ostatnio do zostawania dołączyłyśmy komendę "Wejdź".


2. Przywołanie
- Odkąd pamiętam uczyłam Mirę, że przywołanie jest równe nagrodzie, a więc sama komenda "do mnie" nie sprawia żadnego problemu, co ciekawe nawet w rozproszeniach, kiedy wokół kręcą się ludzie lub psy. Tu szczery podziw dla Miry, bo rozproszenia w wielu przypadkach są dla niej bardzo stresujące. 



3. Chodzenie przy nodze
- Samo chodzenie przy nodze wychodzi nam dobrze, jednak można zauważyć braki jeśli chodzi o kontakt wzrokowy. Co do skręcania, z początku wychodziło nam fatalnie, aczkolwiek wszystko wróciło do normy, kiedy przestałyśmy po sobie deptać... :/



4. Dostawanie

- Z dostawaniem jest problem. Jest, i to wielki. Wynika to z tego, że zbyt często spacerowałyśmy na długiej smyczy, gdzie dostawanie nie było koniecznością. Mimo tego nadal pracujemy nad tym, aby dostawanie wychodziło nam lepiej. Można powiedzieć, że z dnia na dzień widać efekty, Mira po przywołaniu częściej siada po mojej lewej stronie.

3 komentarze:

  1. Obijajcie się jak najwięcej :D Jestem totalnie zakręcona w tym sporcie i to dzięki niemu zaczęłyśmy z Abi nadawać na tych samych falach ;)
    Powodzenia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  2. To super, że jakoś się ze sobą dogadujecie i idzie Wam coraz lepiej. :)
    Życzę wszelakiego powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam do wypełnienia ankiety na blogu
    wesola-gromadka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.