Szarpak Rugby

Cześć!
Od jakiegoś czasu w miałam w planach DiY. Jako, że jestem w tym nowicjuszem, zacznę od czegoś najprostszego, a mianowicie ręcznie robionego szarpaka. Następnie po nim powinien pojawić się post o HandMade'owej obroży odblaskowej. W końcu chodzenie na spacery z niewidzialnym psem są nie tyle nudne, co ryzykowne - dlatego za niedługo zajmę się widocznością Miry. :)

Szarpak znany jest jako zwyczajna zabawka do przeciągania.
Jak ją wykonać i jak urozmaicić? O tym poniżej.
+ filmik z zabawy


Co będzie nam potrzebne?



Warto wiedzieć!
1. Do szarpaka wybierajmy wielofunkcyjne zabawki. Dzięki temu zabawa będzie jeszcze ciekawsza! :) Comfy Rugby charakteryzuje się wysokimi skokami, unoszeniem na wodzie, masowaniem kłów, a także możliwością wypełniania smakołykami szczelin. Jeśli jesteście ciekawi innych jej atutów, polecam przeczytanie recenzji --> KLIK
 2. Ilość pasków zależy od wielkości otworu zabawki. Przy Dental Rugby musiałam użyć co najwyżej trzech kawałków, wiążąc je w warkocz. Na średniej bądź dużej ilości otworu można użyć czterech pasków. Wtedy splot będzie wyglądał tak:



Wykonanie
1.  Kawałki materiału spleć w supeł.
2. Zależnie od ilości pasków, zacznij robić splot lub warkocz.
3. Kiedy skończysz, przeciągnij paski przez otwór w zabawce. Przydać może się tutaj użycie pęsety i ewentualnie związanie pasków gumką recepturką etc.
4. Na końcu również zrób supeł. Pojedyncze kawałki odchodzące z supłów możesz pociąć, uzyskując frędzle.
5. Zabawka gotowa! 






24 komentarze:

  1. Świetny post. Może kiedyś i nam się przyda, choć mówiąc szczerze nie mam zapału do robienia własnoręcznie rzeczy dla psa.
    Posty które piszesz, są bardzo ciekawe i od dawna to już chciałam napisać, ale dopiero teraz to zrobię ''Masz najciekawsze metody na posty, bardzo fajnie się je czyta - w porównaniu z innymi blogami''.

    Zapraszam do nas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szarpaki są o tyle łatwe, że nie trzeba w nich zdolności krawieckich, jak w przypadku większości psich artykułów. Dlatego, póki co, zdecydowałam się na jego wykonanie. :D
      Bardzo dziękuję! :)
      Wpadniemy. ;)

      Usuń
  2. Ciekawe. No chyba taki sobie urządzimy, bo skoro rottweiler tego nie rozwalił to labek również. Pozdrawiam i zapraszam do nas dziennik-labow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia intensywności w zabawie - Jeśli zabawka jeszcze się trzyma, to znaczy, że za mało się nią bawiłyśmy :DD Dzięki, wpadniemy ;)

      Usuń
  3. Fajny pomysł :) A nawet przymierzam się do zakupu tej zabawki, więc może tak ją zagospodaruje, jak już będziemy ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widząc jak Mira się świetnie bawi, chyba spróbuję znowu zrobić.
    W wakacje zrobiłam taki szarpak, i Zero nie chciał trzymać piłki ( rozmiar jest dobry) wolał materiał, ale skoro piłka u nas leży i się kurzy, to zrobię od nowa i będę Zera przekonywać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymamy kciuki :)
      U nas wyglądało to tak, że szarpak i piłka osobno nie interesowały Miry, ale po złączeniu ich zobaczyła w nich coś nie z tego świata. :D Gdybym nie zajęła się zrobieniem takiego szarpaka, to prawdopodobnie zabawki leżałyby gdzieś na dnie szafy. :P

      Usuń
  5. Uwielbiam robić własnoręczne rzeczy czy to dla psa, do dekoracji pokoju/domu. No ale niestety nie zawsze jest na to wszystko czas.. Dla mnie zdecydowanie bardziej odpowiada splot kwadratowy i okrągły, lepiej się prezentuje niż warkocz i wydaje mi się że dla nas jest o wiele trwalszy :D Czekam na post o obroży z odblaskiem, u mnie na blogu pojawił się diy o chuście odblaskowej :)
    Biscuit Life

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Sama chciałam zrobić inny rodzaj splotu, jednak otwór w piłce był zdecydowanie za mały. Cóż, szkoda. Może kiedyś zrobię "normalny" szarpak z bardziej profesjonalnego splotu. :)

      Wpadniemy :)

      Usuń
  6. No no, instrukcja bardzo jasna, wszystko elegancko krok po kroku wyjaśnione, super :)
    Fajny pomysł na taki wielofunkcyjny ideał zabawki dla psowatego. Aż zachęca, aby spróbować swoich sił, i takowy wykonać.

    Ale ta muzyczka w filmiku mnie rozwaliła, jakoś tak mi nie pasuje, ale to tylko takie moje gdybanie XD

    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekałam aż ktoś się odezwie o tej muzyce - elektroniczna przy bawiącym się psie.. No super XD

      Dzięki :)

      Usuń
  7. Świetny post, na to czekałam! :)
    Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałam wykonywać szarpaka samodzielnie, bo zawsze wydawało mi się to trudnym zadaniem, ale chyba w końcu spróbuję taki zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Taki szarpak to jeszcze żadna trudność :D

      Usuń
  8. Haha, suczce bardzo podoba się zabawka z tego co widzę :D U nas szarpak to też jedna z fajniejszych zabawek. Jeszcze nie próbowałam robić takiego w połączeniu z piłką, ale chyba w końcu się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, i to jak :DDD
      Polecam zdecydowanie. :)

      Usuń
  9. Fajna zabawka, ale widzę że u Twojego psa u kresów żywota ;)
    My się ostatnio zabraliśmy za szarpaki polarowe, teraz trzeba jeszcze tylko coś podoczepiać.
    Czekamy na post o obroży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie trwa wiecznie :D
      Szarpaki to świetna sprawa :)

      Usuń
  10. Szarpaczki to cos to Tygryski lubią najbardziej! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysłowe i naprawdę ciekawe :D
    Zapraszam i pozdrawiam bibiblogdog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak fajnie zobrazowana instrukcja :D Wyczuwam pracę w tworzeniu tych grafik, super pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.