Recenzja książki "Sekretny Język Psów"


Dzisiaj o świeżo przeczytanej książce autorstwa Heather Dunphy - "Sekretny Język Psów. Mowa ciała naszych kudłatych przyjaciół". Lektura była tak interesująca, że nie mogło obyć się bez mojego komentarza. 

Parę słów o książce
H. Dunphy, Sekretny Język Psów. Mowa ciała naszych kudłatych przyjaciół. Buchmann, Warszawa 2013
Książka, jak można wywnioskować z tytułu, dotyczy wychowania psów oraz właściwego rozpoznawania psiej mowy, a raczej jak tę umiejętność opanować. Zawarte są w niej przykłady, z którymi wszyscy się spotykamy, a jednak mogą być nam obce. W lekturze jest opisane wszystko, co powinniśmy wiedzieć na temat psiej mowy - dlatego też wywarła na mnie ogromne wrażenie, ponieważ jak dotąd nie miałam książki, która w taki sposób opisywałaby to, co związane z psimi zachowaniami. "Sekretny język psów" można spokojnie określić jako psio-ludzki słownik z różnymi dodatkami, o których wkrótce będzie mowa.


Subiektywnie
Treść książki jest według mnie zrozumiała i prosta, wszystko jest wyjaśnione. Jako, że cenię sobie dobrą szatę graficzną - jest lepiej, niż najlepiej. Piękne zdjęcia, dużo dymków z ciekawostkami, a w dodatku taki nienachalny, ale przyjemny design. I może brzmi to tak, jak w reklamie, jednak muszę przyznać, że nie ma się do czego przyczepić. Sama byłam zdziwiona, bo zawsze trafiały mi się przeciętne książki z jeszcze bardziej przeciętną grafiką, tekstem i zdjęciami.. Tak więc zostałam pozytywnie zaskoczona. A tak po za tym, w książce znajdują się też pomysły na zabawy z psem, nauka podstawowych komend, a także słowniczek wyrazów związanych z kynologią. To całkiem fajnie wzbogaca całość.



Mniej subiektywnie
W oczach innych czytelników, książka jest oceniana w skali przeciętna-bardzo dobra. W większości największe wrażenie robi tekst - wiele potrzebnych informacji, porad.


To i owo o kupnie
Ja zakupiłam książkę w empiku. Cena wynosiła w przybliżeniu 35 zł, jednak porównując do innych sklepów, to cena w tym sklepie była wygórowana.
Poniżej podam linki, gdzie można kupić tę książkę. A pomyśleć, że mogłam zaoszczędzić i kupić kilka piłek. Kurde :P
A na koniec
Po przeczytaniu książki dowiedziałam się paru nowych rzeczy, część z nich przelałam do posta W kręgu psich spraw - fakty i mity. Poznałam przyczyny wielu psich zachowań, tajniki nagradzania i wiele innych informacji, które uważam za istotne w szkoleniu psa. "Sekretny Język Psów" polecam bez większego namysłu, zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych osób. 
 

17 komentarzy:

  1. Ciekawa ta książka.Pomimo tego, że tyle osób pisało o niej my jej nie mamy. Dlaczego ? Czyli kolejna rzecz na listę prezentów. Sper. Pozdrawiamy i zapraszany do nas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie ta książka. I nawet ma przydatny słowniczek..Dla mnie dobra szata graficzna też ma spore znaczenie. I cena w z linków - naprawdę atrakcyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Ma wszystko, czego można oczekiwać. :)

      Usuń
  3. Super recenzja i widzę, że interesująca książka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jedna z lepszych książek, jakie przeczytałam! :D

      Usuń
  4. Piękny wygląd bloga, widać, że idziesz do przodu :).
    Świetna recenzja, tak jak opisywałaś, a cena - rewelacyjna! Jak znajdę gdzieś w empiku to kupię! Pozdrawiamy :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wzięcie pod uwagę i rozpatrzenie mojej prośby o recenzję. :)
    Super, właśnie takiej książki szukałam, a gdy ją znalazłam, to patrząc na przeciętne opinie zbytnio nie brałam jej pod uwagę, ale teraz wiem, że warto! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS
      Mi również bardzo podoba się nowy wygląd bloga - przejrzysty, schludny, no i z archiwum. :D

      Usuń
    2. Fajnie, że znalazłaś coś dla siebie :)
      Dzięki. Chyba nawet przy nim zostanę :P

      Usuń
  6. Dla mnie nigdy nie był ważny wygląd książki tylko treść :) a o tej książce myślałam już od dawna :P
    Oczami Blue Merle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Treść do podstawa, oczywiście :) Jednak schludność i przejrzystość książki sprawia wrażenie, że czytanie jest przyjemniejsze, przynajmniej w moim odczuciu. ;)

      Usuń
  7. Mam, czytałam i bardzo mi sie podobała! A co do nowego wyglądu bloga to super, o wiele lepszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tego co opisujesz wydaje się być przydatna i naprawdę świetna :) My zamówiliśmy dzisiaj Szkolenie Psów Krok po Kroku, czytałam spis treści tej książki i jest tam większość rzeczy które potrzebuję :) Tę książkę jak i książke w której opisana jest sztuka klikerowa mamy zamiar również kupić :)
    Pozdrawiam
    bibiblogdog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :D
      My zabierałyśmy się też do zakupu innej książki, ale ją wycofano. Mam farta.. :')

      Usuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.