LBA

I oto po raz kolejny uczestniczymy w blogowym tasiemcu - Liebster Blog Award. Zasady wszyscy znają, cel również, więc nie przedłużając, zapraszam.

Nominowani zostaliśmy przez Martę z bloga PSIjaciel Charlie. Dzięki za wyróżnienie! :D




1. Twój pies jest w domu traktowany jako "rodzinny pies" czy jako Twój?
Teoretycznie jest moim psem, jednak każdy z rodzinki wkłada w nią pewien procent. Ja ją szkolę i kupuję akcesoria, a inni bawią się, doradzają i towarzyszą nam przy spacerach. Są jeszcze dzieci, ale ich misternym planem jest dokuczanie Mirze. Socjalizacja z dziećmi wisi na włosku...

2. W domu tylko Ty szkolisz psa czy też reszta rodziny?
Na początku, kiedy tylko Mira zjawiła się u nas, moja mama przedstawiała mi sposoby szkolenia, wytykała błędy i chwaliła to, co robiłam poprawnie. Sama w sumie wychowała sporą gromadę psów. To w sumie jej zawdzięczam moją obecną wiedzę, choć ogromnym czynnikiem jest również internet i książki. Kiedy już ogarnęłam o co chodzi, wzięłam sprawę w swoje ręce i zaczęłam samodzielnie szkolić Mirę pod kątem posłuszeństwa i sztuczek.

3. Planujesz coś większego zrobić z psem w tym roku? (gdzieś wyjechać etc).
Aktualnie nie mam żadnych trwałych planów, moje tegoroczne "działania" będą raczej pod wpływem spontaniczności. Ustalone mam jedynie terminy wystaw, na których pojawię się jako obserwator. Myślałam jeszcze o pojawieniu się na psich zawodach, spróbuję zaliczyć przynajmniej 1. Macie dostęp do kalendarza DCDC?

4. Czy na tę chwilę chciałabyś psa swojej ulubionej rasy?
Po głębszym namyśleniu, myślę, że już mam takiego psa (no nie całkiem, bo Mira jest brudnym Rottweilerem). Rottweilery na dobrą sprawę są bardzo bliskie wzorcowi mojego idealnego psa.

5. Ile przeciętnie trwa Twój najdłuższy spacer z psem w zimę?
Najwyżej godzinkę. Ogólnie staramy się robić w ten sposób, że pies siedzi większość dnia w domu, a pozostała część to krótkie spacerki i ćwiczenia. Mira jest psem ciepłolubnym i zima zdecydowanie nie należy do jej ulubionej pory roku. O wiele bardziej woli przełom wiosna-lato, zresztą tak jak i ja.

6. Co zmieniłabyś w swoim psie gdybyś mogła?
Nie lubię gdybać, moim zdaniem jest to przytłaczające.
Jednak jeśli byłaby taka możliwość, chciałabym zmienić jej nastawienie w stosunku do psów. I zdradzę, że jest to mój szczególny cel na ten rok. Wierzę, że nie skończy się na moim bujaniu w obłokach, a nawet jest to bardzo realny plan. :)

7. Wolisz nagradzać psa smaczkami czy zabawkami?
Wolę nagradzać zabawkami. Mira czerpie większą przyjemność z szarpania, łapania i ścigania. Wyżeranie smaków wyszło już z mody.

8. Uprawiasz jakiś sport? (poza sportami kynologicznymi)
O porze letniej nałogowo jeżdżę na rowerze. Oprócz tego bardzo fascynują mnie sztuki walki i sporty motorowe, które zajmują sporą część mojego serducha. Uwielbiam śledzić losy tego sportu, a w szczególności brać w nich udział.

9. Jaki sport chciałabyś uprawiać z psem? (tu bardziej patrz na to jaki jest ulubiony, nie na możliwości psa).
Dla mnie dosyć widowiskowym sportem jest dogfrisbee. Fajnie tak popatrzeć, jak psy latają, łapią dyski, robią różne sztuczki.. Wszystko robią z takim niesamowitym zapałem. Chciałabym kiedyś sama spróbować sił w tym sporcie.

10. Czy jest rasa psa, którą lubisz, ale nie koniecznie chcesz ją mieć?
To pytanie zadało mi chyba najwięcej trudności. Z początku myślałam, że treść nie trzyma się kupy, ale teoretycznie, lista tych ras jest ogromna. Jako psiarz, gustuję we wszystkich psowatych, jednak tylko nieliczne rasy psów chciałabym posiadać. Pies, z którym będę pracować, ma określone cechy, jednak nie oznacza to, że psy z odmiennymi cechami są dla mnie skreślone.

11. Czy na tę chwilę chciałabyś drugiego (czy tam trzeciego) psa?
Nie. To całkowicie obróciłoby moją codzienność o 180 stopni, a to byłaby już przesada, bo przeszłam dużo takich obrotów i na razie mi to wystarcza. Dopiero, kiedy wszystko się ustabilizuje, pozwolę sobie myśleć o kolejnym psie, chociaż w sumie, to wolę mieć tylko jednego psa - jest mi z tym na prawdę dobrze.

Pytania od nas:
1. Co sądzisz o diecie BARF? Praktykujesz ją?
2. Jakie masz zdanie o klikerze? Ułatwienie pracy z psem czy pogorszenie relacji pies-opiekun?
3. Wyobraź sobie, że istnieje na świecie Twój idealny pies. Jak wygląda? Jakie ma cechy?
4. Co najbardziej irytuje Cię w psim świecie?
5. Gdybyś miał zostawić sobie tylko jedną psią zabawkę, a resztę wyrzucić, to co by to było?
6. Czego nauczył Cię Twój pies?
7. Opowiedz najśmieszniejszą historię, która przydarzyła się Tobie i Twojemu psu.
8. Jakiś cel na ten rok?
9. W jakiej dziedzinie Twój pies jest mistrzem?
10. Twoja ulubiona psia sztuczka?
11. Jaki sport kynologiczny jest Twoim ulubionym? Co jest w nim wyjątkowego?

Nie będę wyróżniać jedenastu blogów. Nominuję wszystkich, którzy czytają tę notkę i chcą udzielić odpowiedzi na nasze pytania. ;)

24 komentarze:

  1. Również robię ten post na te pytania :)
    Ciekawe odpowiedzi ;-)
    Jeśli znajdę trochę czasu, to odpowiem w poście na Twoje pytania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja odpowiem w komentarzu ;)

    1. Jest super, chciałam praktykować, ale według rudego surowe podroby są świetną zabawką :')
    2. Nie mam, nie używamy, ale coraz częściej gdy do treningu podchodzę "żeby coś poćwiczyć" a nie "musimy to poćwiczyć" zauważam, że moje "dobry pies" działa podobnie jak dźwięk klikera.
    3. Hm... Wielkość od kolana w górę, chcący współpracować ale też mający własne zdanie. Wilk najlepiej czarny :3 A z piesów to owczarek australijski lub mieszanka ttb.
    4. Z tego co doświadczyłam to hermetyczność ? Chyba mogę to tak nazwać. Są psiarze super, ekstra otwarci, ale są też tacy, którzy tworzą własną grupkę do której jest się ciężko dostać (nawet gdy umawiacie się na spacer czy trening). Wkurza mnie też podejście niektórych, że skoro robią coś z psem (i mają osiągi) to są lepsi. O i jeszcze coś w stylu: mam ogarniętego psa (lub ogarnęłam), to ten z nieogarniętym jest gorszy.
    5. Pojechałaś po bandzie :D Kick cube lub feth wheel.
    6. Cierpliwości, współpracy oraz prawdziwego bycia liderem. Znaczy, przywódca nie musi czegoś egzekwować, krzykiem czy przemocą. On czeka. Grupa, stado, pies sam do niego przyjdzie, kiedy zrozumie "swoje miejsce". Tak to chyba działa u wilków :)
    7. Em... Ta zima, idę zamyślona rudy mnie łapie za nogę, leżę. A on jak gdyby nigdy nic bierze smycz w zęby i ucieka.
    8. Semi + może semi. Wyjazd w góry.
    9. Hm... Złego przykładu ?
    10. Jeszcze na teką nie trafiliśmy ;)
    11. Agility. Tak po prostu. Ewentualnie psie zaprzęgi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za udzielenie odpowiedzi :)

      Usuń
    2. Ja tu się produkuje a ty... foh

      Usuń
    3. I tak obie wiemy, że rudy nauczył cię jak sprzątać kłaki z łóżka ;-;

      Nie hejtuj bo ciem zbanujem i dodam na CL. Buahahaha >:D

      Usuń
    4. Z jakiego łóżka ?
      Uważaj, bo zrobię to samo tato

      Usuń
    5. Mikropsy są wszędzie, więc w łóżku też.
      I nie mów do mnie tato, tato.

      Usuń
  3. W sumie to lubię LBA, chociaż zawsze w pewnym momencie pojawia się niemałe zatrzęsienie tymi postami :D. Bardzo fajnie czytało mi się Twoje odpowiedzi, możliwe że odpowiem na pytania w którymś poście :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dużo rzeczy można się dowiedzieć przez ten post o Was :) Zrobię taki post u siebie :) Pozdrawiam

    -------------------------
    swiatsary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to czyni tę zabawę wyjątkową - można bliżej siebie poznać :)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe odpowiedzi na pytania. I na pewno odpowiemy na te zadane przez ciebie... Pozdrawiamy cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe odpowiedzi, miło było je przeczytać. :)

    Pozdrawiamy cieplutko!
    http://codziennebeagle.blogspot.com/
    W&M

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe odpowiedzi. Co do pytania 10- na przykładzie, ja lubię nowofunlandy, ale nie planuję mieć, bo to nie jest pies dla mnie, który jest dobry w takich sportach etc. Bierzemy udział w LBA. Chciałąm tu by nie robić zamętu, jednak nie umiałam się rozpsać poniżej 4 096 znaków :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. U mnie, tak jak napisałam, lista ras "lubiem-ale-nie-chcem" jest bardzo, bardzo długa :D

      Usuń
  8. Ja tam nie bawię się takie rzeczy, staram się, aby moje posty były bardziej "wartościowe". Ale nie mam nic przeciwko temu, kiedyś jednak brałam w tego typu zabawach, teraz jak zabraknie pomysłów na post, na pewno odpowiem na Twoje pytania i może dorzucę coś od innych :D.
    Kurczę, jesteśmy chyba tylko obie, jeśli chodzi o ilość Psów. Mi na razie wystarczą dwa, w przyszłości chcę mieć tylko jednego, a jak go wyszkolę - wtedy kolejny.
    Ciekawe udzieliłaś odpowiedzi, bardzo mi się to podoba :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to czekamy na post :D
      Właściwie nie wiem skąd to się u mnie wzięło. Wychowałam się z kilkoma psami naraz, każdy się jakoś dziwi, dlaczego nawet jeśli miałabym warunki, nie chciałabym kolejnego psa. Tak jakoś, ot, po prostu. :P
      Dzięki :)

      Usuń
  9. Przy okazji pisania zaległego postu o LBA, do którego zostałam po raz kolejny nominowana, za jednym zamachem (chyba niezbyt trafne słowo...) odpowiem także na twoje pytania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteśmy ciekawe Waszych odpowiedzi :)

      Usuń
  10. Ciekawy post i odpowiedzi. :)) Cieszę się, że na niego trafiłam ponieważ mogłam więcej się o Was dowiedzieć. (jestem tu pierwszy raz) Prawdę mówiąc również nie chciałam drugiego psa, lecz nie mogłam patrzeć na samotnego M. i stało się.

    Obserwuję i pozdrawiam
    neronon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      A ja już widziałam Was w gronie czytelników :P

      Usuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.