Test - JOSERA Miniwell

Dziś wraz z Czesiem przychodzimy do Was ze świeżo upieczoną recenzją karmy Josera Miniwell, która ostatnie tygodnie spędziła pod naszą lupą. Zapraszam do zapoznania się z naszą opinią! :)


Firmę Josera znałam ze słyszenia i nigdy wcześniej nie podałam jej psom, toteż było to ich pierwsze zetknięcie. Zdania, które słyszałam na temat firmy były skrajnie podzielone, więc trudno było mi podjąć jednomyślną decyzję, jednak o słuszności postanowiłam przekonać się sama.

Współpracę z Joserą zawiązałam jeszcze w ubiegłym roku. Miłym gestem ze strony firmy była możliwość samodzielnego wyboru karmy, z czym spotkałam się pierwszy raz. W gruncie rzeczy współpraca przebiegła przyjemnie i pomyślnie, jednak czas oczekiwania na paczkę został nieco wydłużony i miałam wątpliwości, czy paczka w ogóle dotrze. Wybór ograniczać miał się do czterech kilogramów karmy. Zważywszy na taką dawkę, zdecydowałam, aby testerem produktu został Cześ, ponieważ w jego przypadku taką ilość można byłoby przenieść w późniejsze rezultaty karmienia. Po wejściu na stronę firmy zdecydowałam się przejść przez wybór karmy względem gabarytów, zdrowia i aktywności psa. Zalecona została mi karma Josera Miniwell i taką karmę też wybrałam.



O MARCE

,,JOSERA używa pełnowartościowych składników w produkcji suchych karm dla zwierząt. Kluczowym elementem składającym się na jakość karm JOSERA jest wybór najbardziej naturalnych, zdrowych i wysokowartościowych składników. W celu uniknięcia alergii u zwierząt bezzbożowe karmy dla psów i kotów JOSERA nie zawierają pszenicy, soi jak i również sztucznych barwników, aromatów oraz konserwantów. W produkcji karm nie stosujemy genetycznie zmodyfikowanych surowców, a komponenty mięsne posiadają najwyższą jakość jaka jest wymagana w produkcji żywności dla ludzi. Aby zagwarantować psom i kotom najwyższą jakość pożywienia w naszym nowoczesnym laboratorium, na każdym etapie produkcji karm, dokonujemy bardzo dokładnych analiz. Każdy składnik karmy jest dokładnie przebadany. Również gotowe produkty poddawane są ścisłej kontroli. Naszym odbiorcom gwarantujemy najlepszą jakość produktów oraz najwyższe standardy procesów prowadzących do ich wytworzenia."


OPIS PRODUKTU

Producent przedstawia karmę następująco:

JOSERA Miniwell, dzięki małym krokietom jest idealnym pożywieniem dla dorosłych psów małych ras. Kombinacja najlepszych składników gwarantuje zdrową skórę i lśniącą sierść. Zapobiega powstawaniu kamienia nazębnego. 

Jaka jest JOSERA Miniwell?
» Szczególnie smaczna
» Redukcja powstawania kamienia nazębnego
» Zawiera Biotynę i cenne kwasy tłuszczowe dla zdrowej skóry
» Karma dla małych ras






Wszystkie produkty JOSERA Super Premium cechują się:
 Karmy zawierają wysokowartościowe, zdrowe i naturalne składniki, które nie są genetycznie modyfikowane
 Bez dodatku konserwantów, sztucznych barwników i aromatów
 Bez dodatku pszenicy soi, cukru i produktów mlecznych 
 Produkowane w Niemczech w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych


OD PODSZEWKI


Skład karmy:
mączka drobiowa, kukurydza pełnoziarnista, ryż, tłuszcz drobiowy, wysłodki buraczane, hydrolizowane białka drobiowe, minerały (trójpolifosforan sodu), drożdże, mączka z cykorii.


Składniki analityczne:
Białko - 27,0%, tłuszcz - 16,0%, włókno surowe - 2%, popiół surowy - 7,2%, wapń - 1,5%, fosfor - 1,2%, sód - 0,4%, magnez - 0,1%.






MOJE WRAŻENIE

1. Przeznaczenie karmy
Jednym z elementów, jakie rzutowały na wybór tej karmy, były walory uwzględnione w opisie produktu. Karma miała zapobiec powstawaniu kamienia nazębnego, dbać o zdrowie skóry oraz udoskonalać strukturę włosa. Stwierdziłam, że byłaby to niezła alternatywa dla Czesia.

2. Skład
Moje zdanie na temat karmy od początku nie miało zbyt wielu pozytywów. W wielu aspektach karma pozostawia wiele do życzenia, a najbardziej widać do w przypadku składu, w którym nie ma zawartych informacji o procentach danych składników i nie wygląda najlepiej. Tu na myśli mam mączkę drobiową, która znaczyć może tyle samo, co przerobione odpady poubojowe, w tym przypadku z drobiu - czyt. w tym również piórka, kostki, chrząstki, ścięgna.

3. Cena
Myślę, że jakość jest adekwatna do ceny, przez co jest to produkt tani. Wolałabym jednak więcej dopłacić i otrzymać produkt z przeważającym procentem mięsa - nie produktów odzwierzęcych, czy mączek.

4. Opakowanie
Paczka wywarła na mnie pozytywne wrażenie, dzięki innowacyjnemu suwakowemu zamknięciu, dzięki któremu karma zachowuje świeży aromat. Niestety nie poszczyciliśmy się tym długo, ponieważ Hera już w pierwszym dniu dostrzegła karmę i zrobiła w paczce wielką dziurę, wysypując jej zawartość. I w tym punkcie czuję niedosyt, ponieważ po tak starannym zamknięciu, wolałabym mieć styczność z lepszej jakości opakowaniem, którego nie jest w stanie rozszarpać pies... a co dopiero, kot...



REAKCJA CZESIA

Cześ, otrzymawszy paczkę był wielce uradowany i bardzo chciał sprawdzić, co znajduje się w środku. Na samych początkach dostawał swoją karmę z kawałkami od Josery, później jedzenie było mieszane, a na samym końcu otrzymywał wyłącznie Joserę. Z czasem jednak karma przestała robić na nim wrażenie i często wybrzydzał, oczekując na poprzednio podawaną karmę. Natomiast Josera Miniwell okazała się fenomenem w przypadku Hery - wcześniejsze rozerwanie opakowania było pewnie efektem miłości od pierwszego wejrzenia, która utrzymywała się z tym samym nasileniem przez cały okres karmienia.


EFEKTY

Pozytywne rezultaty opisywane przez firmę w opisie produktu (powstrzymywanie kamienia nazębnego, wzmocnienie skóry i sierści) nie miały miejsca. Co prawda już zmagamy się z kamieniem nazębnym, jednak jego stopień nie zmalał. Jeśli chodzi o skórę i sierść, różnica również wydaje się niezauważalna. Jednak zauważyć, a raczej poczuć, można nieprzyjemne i częste gazy, z którymi Cześ zmagał się przez "dobre" kilka tygodni. Gazy bardzo się wówczas nasiliły, co nie miało miejsca, kiedy jadł poprzednie karmy. Stąd wielki minus.



PODSUMOWANIE

Reasumując powyższe wypociny, prześledźmy jeszcze raz za i przeciw karmy JOSERA Miniwell.

PLUSY:
✓ Błyskawiczny zamek
✓ Stosunkowo niska cena
✓ Do używania również jako treserki
Krokieciki mają neutralny zapach
✓ Nie kruszą się
✓ Nie są tłuste
MINUSY:
✓ Pies ma częste gazy
✓ Kiepski skład
✓ Słabej jakości opakowanie




Dziękujemy firmie Josera za możliwość przetestowania karmy!

14 komentarzy:

  1. Świetna recenzja! Szczegółowa z pięknymi zdjęciami. Super się czyta takie recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło, że tak się spodobało :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja. Szczególnie podoba mi się grafika dawkowania zrobiona przez ciebie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę że u Czesia tak samo jak u Cody'ego, karma nie zrobiła szału(poprawa stanu siersci i zębów). U nas także miały miejsce gazy, dlatego karma służy nam jako nagroda w tresurze, a nie jako stały posiłek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa, który ze składników tej karmy miałby zapobiegać powstawaniu kamienia nazębnego. Może pełnoziarnista kukurydza? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapobieganie powstawania kamienia nazębnego przez karmę jest moim zdaniem niewykonalne. Karma musiałaby zawierać w sobie składniki weterynaryjne, możliwe, że również wybielające. Wtedy według mnie nie można byłoby jej przedawkować, co oznacza, że podawanie jej psu kilka razy dziennie mogłoby okazać się szkodliwe dla innych części ciała (głównie organów). Aczkolwiek są to tylko takie moje przemyślenia po przeczytaniu postu i mogę się mylić :D
    Bardziej zaufałabym tutaj maściom, czy płynom weterynaryjnym. Nie podoba mi się również to, że pies po karmie przejawia problemy trawienne i ma gazy. Ale zamek błyskawiczny to świetna opcja, według mnie to najlepsza rzecz w całej tej karmie.

    Recenzja pięknie oprawiona w zdjęcia, szczegółowa - co mi się bardzo podoba,
    Razem z Goyą pozdrawiamy i zapraszamy do nas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane. Szkoda, że karma nie spełnia swojego zadania :/

      Usuń
  6. My mieliśmy wersję z łososiem i ziemniakiem, bez zbóż i u nas sprawdziła się świetnie. Nie było żadnych 'powikłań/ niechcianych gazów itp. No i mnie osobiście opakowanie się strasznie spodobało. Zamek błyskawiczny też wywarł na mnie duże wrażenie bo była to pierwsza taka karma, w której widziałam coś takiego. Wydaje mi się jednak, że skład w porównaniu do ceny mógłby być nieco lepszy. A co do zapobiegania powstawania kamienia nazębnego mam podobne zdanie do Karoliny :D
    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas: Biscuit Life!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę się mylić, ale według mnie u dużych psów skutki 4kg karmy nie byłyby tak widoczne, jak u mniejszych psów. Dlatego też zadecydowałam, aby Cześ przetestował tę karmę. U Miry obraz rezultatów byłby, wydaje mi się, mniej konkretny.

      Usuń
  7. Sama przez jakiś czas karmiłam Belle taką właśnie karmą. Suce smakowała. Recenzja bardzo fajnie napisana :)

    Sundlowani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją do dalszego blogowania, a także pewnym podsumowaniem. Dlatego chcę Wam bardzo podziękować za dodanie nam sił i wsparcia. :)

Każdy Wasz komentarz postaram się odwzajemnić.
Jeśli prowadzicie bloga - przyślijcie mi link. Odwiedzę ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.